måndag 13 juni 2011

Tour de Seglora

Igår hade ja nog min bästa dag någonsin gällande sportklättringen. Mitt psyke brukar inte vara på topp men igår skedde något av ett genombrott.

Ted, Anna, Duncan, Ben och jag valde att lägga denna perfekta dag vid Gamla Berget i Seglora. Jag hade såklart en del projekt som jag ville skicka men ville även pröva en del nytt. Vi började med den fina "Basalt", som jag tidigare endast gjort på topprep. Enbra start och första projektet avklarat. Sedan lyckades Ted återigen få med mig på trad (jag vet inte hur de alltid lyckas). Turen heter "Getingen" och är nog i särklass den skitigaste jag klättrat.

Ted visar ett av många sätt att göra den klassiska "Silverfisken"

Ted visade som vanligt prov på styrka och dagens testpiece blev ändå när han onsightade den fina "Elefantiasis".
Jag själv överraskade mig med att göra en flash på "Kronärtskockans flykt" vilket också blir den hårdaste led jag gjort (gradmässigt). Kul!

Kort sagt en jättebra dag där alla gjorde fina och roliga saker och fler projekt gjordes än vad som är nämnt ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar