måndag 29 december 2014

Snowbouldering

Mitt nya projekt!
Balansigt och crimpigt!
Foto: Peter Christensen

Vem har sagt att det inte går att klättra när det är snö ute? Visst, det blir lite klurigare med blöta skor, snö på greppen och stelfrusna tår. Men shit vad kul det är med tystnaden från skogen, snöklädd natur och trevligt sällskap!
Fick idag chansen att pröva slabben jag borstade upp för en tid sedan. Smearing och crimpar all the way så att säga. Svårt idag just pga snöfall och lite fukt på skorna, men jag tror att den kan gå snart ändå om jag hittar balansen på cruxet. 
Peter invigde min nya teleskopstege. 3,2m kommer vi upp med  den så nu finns det inga ursäkter till borstningen längre!

Glöm inte att 1/1 är det dags för ny månadens bild på sobouldering.se där du kan bidra med din bild.
Även ny tankesmedja dyker upp 1/1. Är ni intresserade av att skriva en tankesmedja till hemsidan så är ni välkomna höra av er på johan@sobouldering.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar