onsdag 20 april 2016

Black or metallic (FA), Floda

Lifestyle

Wow! Ännu ett fint problem som gick ner i Floda. Känns som att det aldrig sluta poppa upp fina problem i skogen.
Igår kväll åkte vi ut till blocket där vi för ett tag sedan gjorde Födelsedagstjuven. Denna gång var det den andra areten som stod på agendan. Vi var där för några dagar sedan och kände på den, men utan framgång. Men igår hittade jag ett möjligt nyckegrepp.
Efter första presset så gled jag av sluttaren i början. Då gick tanken direkt; - "nej, inte ikväll igen"
Samlade mig, borstade lite på greppet. PANG! Allt satt som ett smäck och efter en lååång sträckning till toppen så höll jag ihop det.
Väl på toppen insåg jag att jag var väldigt andfådd. Glömde nog andas på hela vägen.
Kasper och Peter som var med under kvällen slet en stund, men till slut kom Kasper upp också. Peter krigade hårt, men nästa gång sitter den!

Black or metallic
Kasper på den fina Black or metallic

Black or metallic
Kasper igen

Kasper gick sedan på födelsedagstjuven. Efter mycket slit utan att lyckas etablera så gav han upp den. Jag själv tycker den är kalasfin och den passar mig bra. Men svårighetsgraden får repetitioner styra tror jag.

Black or metallic
Peter kör på samma problem

Black or metallic
Nyckegreppet

Peter borstade fram den 3 och sista areten på blocket. Efter hudslitande och gliringar till varandra om dab hit och dab dit så var vi alla 3 nerstängda. Peter sänder nog denna nästa gång.
Området har stor potential och jag läntar redan ut igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar