söndag 15 augusti 2010

Utby Bouldering - Ett smakprov

Har ni någonsin upplevt den där känslan när fingrarna bara glider på allt?
Har in upplevt att knappt bli uppsläppt på blocken, även om det ska vara lätt för dig?
Ungefär så kändes det för mig idag, när jag var ute i värmeböljan på en ensam-session. Men till råga på allt så kom världens regnskur från ingenstans och det var lika bra att gå hem. Funderar fortfarande på hur det gick för trad-klättraren som klättrat ca en halv replängd precis innan regnet kom...
Dagen dokumenterades med filmkamera för första gången och här är resultatet!

Utby Bouldering - Litet smakprov from Johan Rapakko on Vimeo.

5 kommentarer:

  1. Hej Johan,
    cool film. Vad heter problemen du har gett dig på i filmen? Tycker de ser ut ganska fina.
    Hoppas vi kan nån gång göra igen en session utomhus för att sända! :)

    Ha det,
    Basti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Basti!
      Problemen jag kör på är 1: Springfeeling 2: Sprickkrysset 3: Namnlös
      Fina problem alla 3. Jag hoppas verkligen vi kan åka och sända snart igen. I helgen bär det av till Lyckan (nära Oskarshamn) om du är sugen på det =)
      Mvh Johan

      Radera
    2. Tack Johan.
      Lyckan låter spännande. Träffade också Ted igår som peppade mig lite till. :) Jag är bara lite tveksam angående vädret och mitt finger. Borde nog ta det lungt i en vecka eller två. Funkar det om jag bestämmer mig spontant?
      Mvh,
      Basti.

      Radera
    3. Absolut! Fredag kväll åker vi så torsdag är bra om vi vet :-) vädret ser ut att bli kanon :-)

      Radera
  2. Tja Johan,

    jag har redan sagt till Ted att jag kommer inte hänga med den här helgen till Lyckan. Enligt mig så ser vädret inte lovande ut, särskilt inte Lördag/Söndag. Dumt nog så blir det nog bättre Måndag/Tisdag... Men hör gärna av er om ni ska göra nått i framtiden! Du kan även skicka email till mig. (climbing2002 (at) gmx (dot) de).

    SvaraRadera