söndag 30 november 2014

Projekt i Floda

Simon provar projektet

Ett problem vi nästan glömt bort att borsta fram bakom all mossa var detta fina railproblem. Lätt i början med tufft avslut. Ingen av oss kom upp idag, men både Peter och jag har det inom räckhåll. Ska bli kul att göra denna också. 

Under gårdagkvällen hörde Peter av sig om att han skadade fingret på Diablo. Förhoppningsvis kan du klättra vidare nu när sticket och vädret äntligen bjuder upp till dans! 

Peter på cruxet på projektet

9 kommentarer:

  1. Fint problem, ovetandes om att det var ett projekt kände jag på starten av det idag. Bor nära. Klämde även på Diablo. Har namn och FA-info om två problem som ni hittade efter oss nedanför Uddared om ni är nyfikna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jörgen! Kul att ni var där! Skickade ni nåt? Gjorde ni projektet?
      Jättekul med info om problemen i Uddared! Är det nåt vi rapporterat in som ni gjort innan ändrar vi det direkt. =)

      Radera
  2. Skickade inget idag. Inget uträttat mer än några patetiska försök.;-) ingen fara, tror inte ni rapporterat nåt vi gjort. Tror det är Peter som lagt upp bild på två problem som ni anger som okända. Dels en spricka, dels en arete. Kompisen gjorde sprickan och jag areten. Båda mkt lätta, sprickan är dock ganska fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor du nära så är det lätt att gå dit =)
      Jag tror jag vet vilka problem du tänker på. Ena bilden på 27crags är en tydlig spricka som lutar åt vänster typ laybackspricka. Vi gav det namnet Flodasprickan, men vi kan byta namnet om du vill =). Areten, är det den som är på det lilla blocket uppe i backen? Den har vi inte känt på eller prövat. Namn och gradförslag?
      Häng gärna med när vi ska ut kring Floda och omnejd! Maila mig på johan@sobouldering.se

      Radera
  3. Verkar stämma. Sprickan: "Jambon 3+/4-", FA Mikael Malmros. Areten: "Klippa grisen 3+/4-", FA fick jag. Vi traddar mest och är väl lite osäkra på bouldergraderingen, men något i den vägen.

    SvaraRadera
  4. Gjorde ni någon sittstart på nåt utav det?

    SvaraRadera
  5. Ingen sittstart, men Klippa grisen skulle troligen vinna i karaktär och ett bra snäpp hårdare med sittstart. Prova gärna, kanske nöter lite på en sån variant själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Får prova nästa gång jag åker dit =) Problemen ligger nu inne på 27crags med namnen ni ville ha på problemen =)

      Radera
  6. Ska kanske tillägga att klippa grisen kom av upplevelsen att klättra problemet efter framborstningen. Mycket skrik för ganska lite ull...

    SvaraRadera