måndag 29 april 2013

Homecrag!

Ganska länge, sedan jag flyttade, har jag försökt hitta en hemmaklippa som jag kan utveckla. Jag har sprungit runt många kilometer och även hitta träsk av misstag...men ingen klippa. Men igår när jag var ute med hunden valde jag att kolla något stenliknande bakom några tallar. Tadaa! 500 meter från lägenheten låg ett par väggar som kan bjuda på 8-10 linjer. Klockrena linjer dessutom med 2 sprickor, en rail, 2 areten och en fin väggtur bland annat. Hoppas klättringen blir lika fin som det verkar vara!
En av väggarna efter nästan 2 timmars slit med att ta bort 20cm tjock lera på toppen.
Areten verkar fin med startcrux om man gör sittstart.
Rakt ovanför padden har vi en laybackspricka.
Vid stubben kan man se railen vika åt vänster. Jättefin!
Nån som är sugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar