söndag 4 augusti 2013

Ny klippa i Floda!

Vid min rekningsrunda i fredags för att kolla några block så bjöd blocken på en besvikelse. Men kartan visade en närliggande vägg som jag tänkte att jag kunde likabra kolla samtidigt. Väggarna som jag tidigare kollat runt Gråbo har inte genererat något att hurra för. Men denna var annorlunda. Klippan vid Floda bjöd på bra höjd, många fina linjer och grym kvalité. Potential för ca 25-30 problem i varierande svårighetsgrad. Kommer bli ett grymt ställe för den som gilla klättra brant och vertikalt.
Startade bortsningsarbetet igår och har nu klart med 3 linjer och det finns alltså mycke kvar. Bilden visar en liten del av det jag borstat men om ni kollar ser ni att klippan fortsätter en bra bit in och längst bort blir den än högre.. Det finns även några linje till vänster om det jag borstat. Kul!
Klippan vid Floda kommer nog bjuda på en del fin klättring!

1 kommentar:

  1. Ser riktigt trevlig ut. Har själv inte testat bouldering utomhus än. Men blir bara ännu mer sugen nu. Så vill du ha sällskap får du gärna höra av dig. :)

    SvaraRadera