tisdag 26 april 2011

Bouldering i Jyväskylä, Finland

Då är man tillbaka i Svea rike igen efter påskfirande med inslag av klättring i Mumintrollets hemland. Mycket påskgodis och fika blev det (precis som det ska vara i mitt tycke). Men även en del klättring med min gode vän Janne. Men vi ska börja lite från början.

Onsdagen satte jag mig på planet och for över. Men när det var dags för flygplansbyte i Helsingfors såg jag att det fortfarande låg snö kvar på vissa ställen. Även isen var intakt på sjörna. Det var då jag funderade på om det var snö på blocken, eller om det skulle bjudas på fantastiskt vinterstick.



Torsdagen vaknas dock upp till väta. Dimman låg tät utanför huset och mrken var dyngsur. Hoppet kändes då ute mer eller mindre. Efter lite sms-konversationer me Janne bestämmer vi oss för ett försök. När vi möttes upp inne i Jyväskylä öppnade sig himmeln till en klarblå syn. Tempereaturen hamnade på sköna 16 grader och vi dansade på grymma problem. Jag fastnade för den otroligt roliga aréten som syns på bilden nedan. Sloapigt och tekniskt och utan förkylning i kroppen så ser nog den si besegrad i sommar. Många roliga problem på 2 olika sektorer runt stan gav mig många sommarprojekt. Även 2 dagar i Vasa kommer planeras in så torsdagens klättersession gav absolut mersmak för vad komma skall i sommar!


Janne på ett projekt. Hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar