måndag 9 september 2013

Nytt brant, hårt och massa slabb utanför Gbg!

Igår fick jag en lucka, men ingen hade tid att klättra och en ensamsession var jag inte så sugen på. Passade på att rota fram mina kartor för jag hade ett området jag var nyfiken på som inte ligger så långt ifrån lägenheten. Packade med mig kameran och körde dit. 
Redan innan parkeringen visade det sig att det kunde finnas potential och efter att sprungit upp 3 minuter i skogen så drog jag vinstlotten. En bred, brant vägg med sprickor och crimpar i perfekt höjd, ca 5 meter. Landningen kan väl vara mer att önska men det skrämmer inte mig. Här kommer det finnas projekt även för den starka klättraren!
Sprang vidare en bit till! Vips så hittade jag en ca 40 meter bred slabbvägg som är 5-6 meter hög! Wow!
Lite nedanför den hittade jag en högboll på ca 8 meter med tvärsprickor bl a. Hua! Är det dags att bota höjdskräcken! De två väggarna bjöd på kanonlandningar! Ser redan fram emot besöken till veckan! Om ni vill haka på, rota då fram stålborsten och häng med och borsta! Området ligger nära Gråbo ;-)

Den branta väggen som publicerades igår. Fast från andra hållet.
Den branta väggen fotad framifrån
Slabbväggen från vänster
Slabbväggen från höger 
Den höga väggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar