onsdag 5 februari 2014

Massor av nytt i Göteborg...måste skaffa fler stålborstar!

Skulle ut och klättra lite igår på ett av mina projekt i Göteborg. Tyvärr vart det blött i sprickorna och jag fick känna på en "lätt" arete trodde jag...nerstängd och den var betydligt hårdare än jag trodde. Nu har jag 2 fina projekt där som jag jobbat på.
Efter några timmars slit tröttnade och kände att det var dags att scouta runt ytterligare i området...oj vad jag känner ångest att jag inte har mer tid! Så mycke klippa, så coola linjer, så BRA helt enkelt! Här kommer bilder tagna med in iFån så jag beklagar bildkvalitén. Trodde inte jag skulle hitta så mycket! (allt är från 3-6 meter högt)

 Lättare slabbvägg med mycket formationer!

 Hög sprickvägg med spännande avslut förhoppningsvis!

 Cool vägg med sprickformationer. 
Bredvid denna klippa hängde det tomtar och nappar överallt =)

 Vattenslipad groove som jag blev förälskad i! MUST DO!

 Cool slabbvägg med mycke sprickor! Formationerna är till vänster är överhängande. 
Till höger utanför bild hittades en riktigt riktigt cool dyno!

 Brant vägg men areten och sprickor! Rund och spännande topp!
Den blöta randen är egentligen en överhängande arete

 Lättare vägg med mycket slutare.
Fanns mer runt detta.

 Bulligt och brant! 

 Högt, brant och cool arete! Bland det finare som hittades hela denna sektorn!

 Högt, brant och cool arete!

 Lite lägre och lite lättare men några riktigt häftiga linjer fanns det i området. 
En sittstart mitt på det vänstra blocket blir häftigt då det är en lite groove där.

Vi denna klippa fanns det mycket. Areten och groves och brant. 
Vatteslipat så det blir coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar