söndag 14 september 2014

Projektnamn "Diablo"

Jag crimpar för fullt på projektet som går under namnet "Diablo"
Åkte av toppen pga att den var blöt.
Foto: Peter Christensen

Snabbt återbesök under lördagen till senaste området i Floda. Peter hade med sig barnen som hejade på och borstade fram barntillåtna boulders =)
Igår blev den branta areten framborstad. Insåg att man kunde göra 2 utsteg, en direkt under näbben (stenhårt och inget för mig) och en som går mer på högra areten som också blir enklaste vägen upp. Efter att leta lite beta och klurat ut sekvenserna fick jag till en grymt press som tog mig upp till toppen. Trodde då att den åker ner, men det var istället jag som återfanns nere på paddorna, dyngsur om händer. Surt, men nästa gång blir det sänd! Fler superfina linjer kommer att borstas fram och jag ser fram emot den 6-7 meter långa slabbareten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar