söndag 20 februari 2011

Nästan Namnlös, Utby

Strålande sol och blå himmel. Ca -5 grader. Utby-blocken bjöd på rejält stick och jag och Dan kände att det var projektarbets-dag bland blocken.


Dan på "Nästan Namnlös"

Jag har sedan förra våren velat göra arêten "Nästan Namnlös". Jobbade ett par sessions mellan snöperioderna då, men var då inte ens nära. I torsdags hade jag för första gången denna säsong press på problemet igen. Det kändes då bra.
Idag gick jag dit med Dan. Fixade betan lite och vips är jag uppe och slår på juggen som avslutar cruxet. Almost there med andra ord. I veckan blir det fokus på detta problem och förhoppningen är nu att denna säsong ska toppas med min första 7a!

Tack för en go eftermiddag!

3 kommentarer:

  1. hmm känner igen startpossitionen med en korsning i starten ;) Gött att du sätter den snart....
    Ted

    SvaraRadera
  2. Och inte ett ord om mitt graciösa mantlingsförsök! ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag vågade inte nämna den vackra mantligen med tanke på att jag säkert råkar ut för nåt liknande när jag väl är där haha

    Jo, ted, korsningen gjorde det lättare och en högerfot långt till vänster. Då small det...nästan =)

    SvaraRadera