lördag 6 juni 2015

Fredagsmys i Mellby

Norrlands guld
Ted gör Norrlands Guld

Japp, nu har myggsäsongen också startat. Ted och jag åkte till Mellby då Ted hade fått ett infall av att köra Norrlands Guld. Visst tänkte jag, efter att dyrt och heligt lovat mig själv för nåt år sen att låta den vänta då den inte vill gå ner alls för mig. Men likt förbannat stod jag där igår och harvade och den kändes tyngre än någonsin. Ted däremot, som inte klättrat aktivt på snart 3 år, dansade upp på fjärde försöket. Men vad ska man säga om mannen, som troligtvis är den enda göteborgare som klättrat problemet i flippflopp.
Efter en god Java-kaffe fick vi vidare till ett problem som jag projekterar, Donkey punch. Ted gjorde detta problem och satte en relativt låg grad. Vad jag vet har ingen repeterat den ännu och Ted lyckades inte själv smyga upp. Han utlovade att detta numer är hans klassiska sandbag och den ska nog upp ett par steg i graderna. Men fin är den och väl värd att jobba på. Se bara till att ha hel hud innan du går på den för crimparna är ganska vassa.

Donkey punch
Jag själv på Donkey punch 
Foto: Ted Syhlén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar