fredag 1 april 2016

Årets vackraste sänd?

Igår skrev jag om att jag hittade en fantastisk rail i området vid Sjövik. Sent på kvällen fram till midnatt var det lampsession tillsammans med Peter som gällde. Fanns bara ett problem i huvudet som skulle göras. Railproblemet.

Stjärngalaxen
Jag gör Fa på "Stjärngalaxen"
Foto: Peter Christensen

Väl på plats var det att hitta grepp i railen, som var är mer pinch och slopers än man tror, och sedan försöka hitta små små formationer för fötterna på väggen.
Efter ca 1,5 timmes projekterande och smearande på obefintliga grepp så hade jag toppkänning. Railen blev grymt dålig den sista biten och det var bara att ställa in sig på att göra ett dynamiskt flytt mot toppen på dåliga fötter och en sten i landningen om jag missar.
Första försöket fegade jag ur, sedan fick jag några försök att komma dit igen. Vid andra tillfället sa jag lite nervöst till Peter, "Nu vill jag nog ha spot", Sedan drog jag, fick kanten och toppade ur.

Stjärngalaxen
Nervöst på "Stjärngalaxen"
Foto: Peter Christensen

Linjen kan vara det finaste jag gjort Fa på och är lite unik i dessa områden. Helt ren linjen och endast en väg upp. En must do!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar