torsdag 31 mars 2016

Sista pappadagen bäddar för fina vårsänd!

Idag är sista dagen jag är pappaledig. Sedan är man tillbaka till vardagen med jobb också. Ännu en parameter att ta hänsyn till för att få chansen att komma ut och klättra.

Vattenfall

Men idag var jag ute och besökte blocken och väggarna jag hittade utanför Sjövik. Stora, höga block kombinerat med höga väggar. Sedan finns det alternativ med lägre väggar och lägre block.
Tog mig en lugnare runda för att kolla in området och hittade en otroligt fin, överhängande arete. Den blir snart ett vårprojekt den med.

Men jag var tvungen att börja någonstans och just idag hittade jag en slabb med en fin rail mitt på och dålig fötter. Sånt jag kan gå igång ordentligt på! Klassikervarning!
Jag borstade upp den och det är inte omöjligt att denna är torr redan ikväll!

Projekt

Vidare sprang jag till ett av blocken och borstade fram nästan hela blocket. Här fanns det många gömda linjer under mossan och jag tyckte blocket överraskade positivt! Väldigt blött men hoppas på lite torrt väder så ska det nog gå att sända!

Projekt

Projekt

Projekt

Ett nytt område är fött och det finns en hel del kvalitativa linjer här som kan locka även den starke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar