lördag 2 april 2016

Morgonbouldering i Sjövik

06:03 lämnade bilen parkeringen i Gråbo. Temperatur +4 grader och vädret såg lovande ut för stick. Styrde skutan till Sjövik där Peter mötte upp mig bland blocken. Peter var ute efter andrabestigningen av Stjärngalaxen som jag satte upp i torsdags. Peter var sliten då och hade inte ork att ta sig upp hela vägen.
Idag däremot skickade han i god stil med sina 5.10 mockasiner.
Stjärngalaxen
Peter på den fina Stjärngalaxen

Stjärngalaxen
Stjärngalaxen

Innan Peter dök upp i skogen så hade jag även borstat fram en ny linje på samma block. En arete som inte såg så svår ut och en klockren sittstart även till denna. Väl nere i position så var det svårt att komma ifrån sittstarten. Nerkörd i skorna vid varje försök. Nåja, tänkte vi, vi kan ju göra en ståstart då blocket har så pass bra höjd. Efter att kommit upp en bit så fick vi återigen bita i gräs och mossa runt paddorna. Problemet visade sig vara en riktigt klurig nöt att lösa och betydligt svårare än vi trodde från början. Nästa gång kanske?

Projekt
Jag själv på sittstarten på projektet.
Foto: Peter Christensen

Projekt
Peter på cruxet på projektet

Sist så visade jag runt Peter i området och det blir nog stora taket och en överhängande arete som blir nästa projekt att jobba på i området! Längtar redan ut igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar