fredag 22 juli 2011

Vaasa, Finland

Sitter nu hemma i Gbg igen efter en häftig slutspurt på Finlandsresa. Veckan avslutades med 2 dagar i Vaasa där jag hade höga förväntningar på några sektorer.

Men i vilket fall, efter två veckor i Mumins land, vad kan vara bättre än superfin klättring i både Jyväskylä och Vaasa, god mat och att kolla på baywatch tillsammans med svärmor.

Vaasa blandade och gav under de dagar jag var där. Vi besökte bl a en sektor som kallas "Sundom", vilket var en stor besvikelse då problemen var stenhårda, stenen var blankpolerad och att gå så mycket på hygge mellan blocken (som inte låg jättenära varandra) drog ner betyget där. Men som tur var lämnade vi denna sektor snabbt och la fokus på superområdet "Hautuuma" där bland annat klassikern "Überhänk" ligger. Jag ficka klättra djupa pockets för första gången vilket var jättekul och kvalitén på problem och klippa var hela outstanding. Hit ska jag tillbaka! Ficka skickat några fina klassiker och även jobba på några hårdare problem sm jag förhoppningsvis kan skicka nästa gång jag kommer. Jag kan varm rekomendera en trip till Vaasa så ta en titt på 27crag för att få fram mer topas och bilder.

En liten film från Vaasa kommer också dyka upp från veckan och fler bilder finner ni på Jannes blogg

Janne på "Überhänk"
Elina crimpar på Tarkkana kuin porkkana
Elina skicka mot det enda bra greppet på Tarkkana kuin porkkana
Janne på Dildo´s people

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar