tisdag 27 september 2016

Besök på Tunnlandsgatan i Borås

Peter
Peter på Bonus variant

Igår fick Peter och jag ett ryck att lämna våra hemmabumlingar för att besöka Pär i Borås. Jag har sedan länge velat besöka Tunnlandsgatan för att se vad det har att erbjuda.
Samtidigt hade vi barnen med oss så temat för dagen blev Pappa Barn klättring, vilket också kan sammanfattas med mer fika än klättring.
Vi fastnade vid ett block under dagen som erbjöd en hel del, kvalitativ, klättring. Vi trodde att vi alla värmde upp med ett problem som heter Bonus, men när jag var hemma visade sig att vi startat fel och vi gjorde därför en alternativ start. Japp, reggade på GBO så får vi se om Pär hade FA på den.
Vi körde sedan på ett fint railproblem på baksidan där endast Pär kom upp. Jag själv kände att jag gjorde fin progress på det men den får nog vänta till nästa gång innan jag får stå segrande på toppen.
Ett område jag verkligen kan rekommendera. Det är inget highball område men problemen är roliga. Jag själv ska absolut tillbaka dig för att hinna besöka fler bumlingar.

Tips: Området är inte så välbesökt och en del problem börjar växa igen. Gör en insats och ta med stålborsten och finrensa de problem du klättrar på för allas glädje!

Peter (1)
Peter mantlar på slabben på Bonus variant

Untitled
Johannes myser i Pärs knä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar