tisdag 9 juli 2013

Träningssäsong

Värmen har nog kommit för att stanna och att temperaturen ens släppte lite förra veckan när jag skickade mig efterlängtade projekt är lite av en chock om man tittar idag. Jättevarmt! Detta har gjort att jag lagt om träningen lite för att smidigare komma upp när jag klättrar.  Annars vankars resan till Finland runt hörnet och sedan blir det ännu en 3 dagars tur någonstans i Sverige i augusti.
Träningsmetod 1: Löpträning
Har inga undanflykter när jag nu bor granne med elljusspåret. När jag är ensam hemma är det bara att ta pick och pack och ut och jogga. Känns redan som man är fräschare i allt glassätande.

Träningsmetod 2: Powerwalk
Har vid flera tillfällen nu varit ute och powerwalkat. Samma runda som jag löptränar vilket ger en bra förbränning.

Träningsmetod 3: Repklättring
Tar tillfälle i akt att passa på att nyttja repet och sportlklättra men också köra topprep. Senast idag fick jag gjort Start i Fjällbo vilken var fin fin. Rekommenderas!
Bonus!
Ranulph vandrar i cirklar med cykelvagnen och tränar på gången. Snart hänger han i en vägg nära dig tillsamman med pappa Duncan och mamma Malin

2 kommentarer:

  1. Veckans kanske bortglömda tips är att cykla överallt dit man kan

    SvaraRadera
  2. Just det!! Måste skaffa cykelpump :-)

    SvaraRadera